rychle menu

Statistika

Délka trasy

19 km

Maximální výška 2126 m.n.m.
 Minimální výška 1342 m.n.m.
 Převýšení 784 m
 Dnes vystoupáno 1176 m
 Stav "Týden divů" 54 km
 Celkem vystoupáno 4,606 km

Počet účastníků: Fatra a Tatry 3,  Potštejn 4:    počasí různorodé, tak jak to bývá při delších výletech. Na programu byly tyto výlety: návštěva hradu Strečno, výšlap z Vrátné dolině na Velký Kriváň (1709 m.n.m) na Malé Fatře, zdolání nejvyššího vrcholu Chočských skal - Velký Choč (1610 m.n.m), návštěva Spišského hradu (UNESCO), zdolání vrcholu Predné Solisko (2117 m.n.m), vodopády Skok, vodopády Studeného potoka, Obrovský vodopád. V závěru týdne ještě hrad Likava - na Oravskom podzámku bylo přeplněno a tak si tento hrad necháme na pozdější dobu - hrad je otevřen celoročně. A na závěr týdne aby to bylo dostatečně bláznivé jsme se přesunuli do východních Čech a navštívili hrad Potštejn, údolí Orlice, trampskou chatu Kamarád. Na statistické čísla si chvilku počkejte, až budou vyhodnoceny, jsou určitě zajímavé. A jak to bývá, i letos jsme zažili pravou průtrž mračen a mnoho vody - naštěstí pro nás byl v dosahu malý přístřešek, takže bylo sucho. No a co ještě na závěr? Již nyní se těšíme na třetí ročník, který začne 1.8.2009 a aby to bylo zase o něco bláznivější, bude v programu také zdolání Lomnického štítu (lanovkou).

plavení na pltích, Dunajec, Pieninyze Starého  Smokovce přes Skalnaté pleso na Velkou Svišťovkupřes chatu Plesnivec na Zelené plesozápadní částí magistrály na Sliezsky dom a Batizovské plesoJánošíkov dvor, Jánošikovy diery

vyberte si ročník

Další den ráno je nádherný, i Kriváň byl vidět krásně bez oparu, my však míříme na Štrbské pleso a na tůru na Solisko tam to vypadalo jako v nějaké vesnici, všude se staví, lidí jako much

jdeme i kolem nádraží - prej tu jezdí zubačka a fakt, je to zubačka

a z nádraží míříme honem kolem plesa

na Predné Solisko - vdáli je viděna podivná stavba - že by to byla dálnice?

Ale ne, jsou to dva skokanské můstky, ten druhý byl v provozu  míříme k chatě a nad námi skokanský můstek

výhledy na hory jsou krásné (prozatím)

a můj nový botanický úlovek - vzácná rostlina  Jestřábník oranžový (Hieracium aurantium, Linné) konečně chata pod Soliskom - jezdí tu i lanovka a spoustu lidí - je to nejsnažší dvoutisícovka, co se dá zdolat v relativně krátkém čase

po malém občerstvení míříme také nahoru okolní hřeben s vrcholem  Satan (2421 m.n.m)

a na druhou stranu Furkotské pleso

pohled zpět na chatu a lanovku pohled do Mlýnické doliny

občas se vrcholky zahalily do mraků celkový pohled na Mlýnickou dolinu i se Satanem, tam dole je vodopád Skok, kde budeme také

vrchol Predné Solisko (2117 m.n.m)  já na vrcholku Predného Soliska, za mnou dolů Mlýnická dolina a nahoře Satan

cestou zpět dolů mě postihla nehoda - kámen, který vypadal rovný, rovný nebyl a tak následoval pád mimo chodník - naštěstí do křoviska - takže jen odřené koleno a namožený kotník. Takže jsem dolů musel pomalu.  Ačkoliv zraněn, po sestupu k plesu, jdeme na další část výletu - k vodopádu Skok - je to jen 1,5 hodiny tam

na hlavní štráse byl čilý ruch davy lidí mířily k lanovce

na druhém můstku se skákalo k vodopádu už tolik lidí nemířilo a tak se belhám pomalu ale jistě - hlavní je, nešlápnout nakřivo

a po 2 hodinách se objevil vodopád, mohu říci, že v celkovém hodnocení to byl druhý nejhezčí vodopád na Slovensku, co jsem zatím viděl, na prvním místě je stále Šútovský vodopád a tak odpočívám, Leoš jde nad vodopád, je tam pleso nad Skokom - ale fotku nedodal dosud, cesta zpět je pomalá, ale celkem to jde, a tak jsme všichni rádi, že jsme dorazili zpět do Štrby